Un tur al insulei Corfu

Vara trecută trecută pandemia a schimbat mult turismul în România și peste noapte au apărut zeci de zboruri directe spre destinații de vacanță. Unul dintre acestea a fost lansat de Wizz Air spre Insula Corfu din Grecia. Ținând cont că îmi doream să ajung acolo de foarte mult timp nu am ezitat deloc să fac o rezervare. Prețul a fost mic iar orarul de zbor foarte convenabil de sâmbătă până marți dimineața. Astfel, am petrecut un weekend prelungit în familie pe insula Corfu. A fost o călătorie scurtă dar plină în care am văzut cam toate locurile frumoase de pe insulă.

Am ales să ne cazăm toate cele 3 nopți în nord-estul insulei în apropiere de Paleokastritsa. De acolo puteam ajunge rapid cu mașina în punctele cel mai interesante, plus că eram aproape de cele mai frumoase plaje din Corfu. Am mers în Grecia la final de august și vremea a fost perfectă.

Harta insulei Corfu.

Aterizare peste culorile idilice ale coastei

Mașina am închiriat-o direct de la aeroport pentru toate cele 3 zilele. N-a fost ea grozavă dar a fost ieftină și ne-a dus unde am avut nevoie.

Primul loc pe care l-am vizitat a fost capitala insulei, Corfu Town sau Kerkyra cum îi spun localnicii.

Insula Corfu a avut o mare importanță în Grecia antică, fiind una din cele mai mari puteri navale. Secolele ce au urmat au adus multe puteri străine care au ocupat insulele de pe Marea Adriatică și Ionică, de la romani la bizantini și mai târziu genovezi și venețieni. Aceste culturi au lăsat o amprentă puternică peste Corfu, iar asta se poate vedea cel mai bine în capitala insulei, unde arhitectura aduce mai degrabă cu un oraș italian.

Pe străduțele pitorești din Corfu Town

Catedrala Sf. Spiridon, cea mai importantă din oraș

Este o biserică ortodoxă dar interiorul arată clar că orașul a fost cândva majoritar catolic sub influenta venețiană.

Prin centrul vechi sunt o mulțime de magazine cu suveniruri tradiționale – lichioruri, săpunuri, tablouri și multe altele.

Sunt zeci de biserici prin oraș, care mai de care mai frumoase

Cea mai vizitată atracție din capitală este Old Fortress (Vechea cetate) – o fortificație venețiană uriașă construită pe o insulă din apropiere.

Am urcat ceva până am ajuns în vârful cetății.

Turnul Kampana

Marina din apropiere

Aici este punctul cel mai înalt al cetății de unde se văd priveliști minunate peste Corfu Town și întreaga insulă

Locul probabil că era imposibil de cucerit în acele vremuri

Pe lângă vechea cetate mai există și o a doua mare fortificație în oraș: Noua cetate venețiană. Nu am mai urcat, ci ne-am mulțumit cu vederea ei din port. Mai departe am plecat spre cazarea nostră aflată la 70 de kilometri.

Cum spuneam, am ales să stăm în nord-est în apropiere de Paleokastritsa. Am stat în satul Makrades, într-un loc extrem de pitoresc.

La plimbare prin satul nostru

Ce-a fost mai greu – să ne deplasăm cu mașina pe străduțele foarte înguste. Din fericire, nu era trafic deloc.

Aproape de noi era o altă cetate frumoasă: Angelokastro

La 35 de grade am zis pas să urcăm scările până în vârf

Vedere din centrul insulei Corfu, un loc mult mai verde decât m-aș fi gândit

În nord se află plajele cele mai întinse. Am poposit mai întâi la Sidari unde ne-am relaxat câteva ore pe plajă.

Șezlongurile la Sidari sunt în general gratuite. Fiecare tine de un bar și se așteaptă în schimb să faci consumație. Numai bine, că prânzul l-am servit chiar de pe șezlong.

Centrul din Sidari

La vest de Sidari se află una din cele mai faimoase plaje din Corfu: Canal D’amour

Am mai continuat câțiva kilometri pe un drum neasfaltat

… pentru a sosi la capul Drastis, unul din cele mai pitorești locuri din Corfu

Tot pe coasta de nord am mai oprit mai târziu la Kassiopi, un orășel-port foarte frumos

La Kassiopi ne-am relaxat la o terasă din port

Am tot văzut multe peisaje frumoase pe drum

Înapoi aproape de cazarea noastră am trecut pe la un loc foarte simpatic. Donkey Rescue Center este un adăpost pentru măgarii bătrâni sau abandonați de pe insulă. Aici aceștia sunt hrăniți și îngrijiți de voluntari

Am făcut un tur al adăpostului și i-am hrănit și noi pe măgăruși. La plecare am făcut o donație pentru centru.

Seara am mers la cină la Golden Fox, un restaurant faimos în Corfu. Acesta se află sus pe dealuri deasupra Paleokastritsa și oferă priveliști fabuloase de la mese peste golful din Paleokastritsa.

Vedere de la masă

Mâncarea a fost excelentă

Locul este grozav pentru a urmări apusul peste Corfu

Ziua următoare am petrecut-o pe frumoasele plaje din Paleokastritsa. Am mers mai întâi să vizităm micuța mănăstire cocoțata pe dealul din apropiere.

Mănăstirea Paleokastritsa

Vedere de pe terasa bisericii

Flori în curtea mănăstirii

Mai departe am coborât pe plaja din Paleokastritsa. Aceasta este, zic eu, cea mai frumoasă plajă din Corfu. Problema este că este mereu aglomerată. Era mult prea multă înghesuială să rămânem și am decis să mergem în unul din golfurile alăturate (unde sunt alte plaje grozave, dar multe mai libere)

Cât mergeam noi spre un alt loc de plajă am trecut pe la bărcile turistice care tocmai se pregăteau de o plimbare în împrejurimi.

N-am ezitat și ne-am urcat pe barcă imediat.

Plimbarea cu barca din Paleokastritsa a durat cam o oră. Am văzut priveliștile superbe ale golfului și am intrat cu barca în câteva peșteri accesibile doar de pe mare. Mai jos, câteva vederi de pe mare.

Înapoi la Paleokastritsa

Ne-am așezat apoi pe șezlong la o plajă frumoasă din apropiere. Acolo era mult mai liber iar marea arată superb

Am găsit și un restaurant foarte bun unde am mers după baie.

Mâncarea mea preferată în Grecia: caracatiță

O ultimă vedere peste Paleokastritsa

Am păstrat pentru ultima zi cel mai faimos loc de pe insula Corfu: Palatul Achilleon

Palatul Achilleon se află la 10 kilometri sud de capitala Kerkyra pe coasta de est. A fost construit în 1890 pentru Împărăteasa Elizabeta a Austriei (Sissi). Aceasta a dorit un refugiu pentru a se consola după moartea unicului ei fiu, iar Franz Josef i-a construit acest palat impresionant într-un loc natural splendid. Tema construcției a fost dedicată eroului Ahile.

Am găsit palatul în renovare, dar tot se putea vizita câteva din camerele frumos decorate ale împărătesei.

Grădinile sunt partea cea mai impresionantă de la Achilleon

Statuia lui Ahile din centrul parcului

Probabil palatul va arăta mult mai frumos la finalul lucrărilor

Am mers apoi într-un alt loc de o frumusețe rară. Panagia Vlacherna este o mănăstire splendidă așezată pe o mică insulă nu departe de aeroportul Corfu.

Unii vin pentru a admira peisajul natural, dar mulți vin dintr-un alt motiv: Mănăstirea se află chiar pe linia de aterizare a avioanelor pe aeroportul Corfu, locul fiind grozav pentru plane-spotting și fotografii unice la fiecare aterizare (iar vara sunt multe)

Terasa din apropiere oferă cele mai bune vederi

Am prins și noi mai multe imagini cu avioanele

Panagia Vlacherna

Pe drum spre aeroport am mai făcut ultima oprire în portul turistic din Corfu Town la vechea moară de vânt.

Îmbarcarea spre casă la finalul unei vizite scurte dar foarte frumoase