Pentru mine Elveția înseamnă în primul rând Alpii și peisaje montane de vis. Am fost la munte în multe zone ale lumii dar tot nu am găsit un stat care să se compare ca frumusețe. Nu puteam concepe să ajung în Elveția fără să văd Alpii. De aceea, cu ocazia scurtei plimbări la Basel pentru revelionul 2019, nu am ratat o excursie la munte.

Am ales una din destinațiile mai la îndemână, pentru a ne putea întoarce în aceeași zi. Ne-am dus la Lucerna, unul din cele mai pitorești orașe elvețiene, de unde am urcat cu telecabina pe vârful Pilatus.

Am plecat așadar din Basel cu trenul dimineața. Biletele erau luate cu 2 zile în avans, tariful fiind mai convenabil online. Drumul de la Basel la Lucerna durează puțin peste o oră.

Trenul a plecat la secundă din gară. Nici nu ne așteptam la altceva, punctualitatea elvețiană fiind faimoasă.

Reveneam la Lucerna după 11 ani. Fusesem atunci în perioada campionatului european de fotbal. Am îndrăgit mult orașul încă de la prima vizită. Alături de Berna, mi se pare unul din cele mai frumoase orașe ale Elveției.

Nu am prins cea mai grozavă vreme la Lucerna, dar pentru final de decembrie era destul de cald

Înainte de a urca pe munte, am făcut o plimbare prin centrul orașului

Vitrinele magazinelor de ciocolată iți iau ochii

Când le vezi, ai cumpăra tot dar când mai vezi și prețurile, te mai liniștești

N-am ieșit chiar cu mâna goală

Monumentul Leului este un simbol al orașului. A fost realizat acum 2 secole pentru comemorarea gărzilor elvețiene ucise la Paris în revoluția franceză. Mark Twain spunea despre el că este una din cele mai emoționante sculpturi ale lumii.

Centrul vechi din Lucerna este foarte pitoresc. Casele vechi sunt mai toate vopsite colorat și decorate cu motive ale istoriei cantonului.

Podul Spreuer

Scene ale nativității sunt o tradiție comună prin Elveția de sărbători

Are și Lucerna un mic Jet D’eau

Centrul Lucernei este aliniat pe malurile râului Reuss înainte ca acesta să se verse în lacul Lucerna

Vederi din centrul vechi

Kapelbrucke este podul cel mai faimos din Lucerna. Podul pietonal de lemn a fost inițial construit în secolul 17 și are peste 200 de metri.

Deasupra orașului se vede vârful Pilatus, de 2128 de metri. Pentru el venisem în primul rând la Lucerna, astfel că după tura prin oraș ne-am îndreptat spre telecabină

Am luat mai întâi un autobuz către Kriens

La Kriens, gata de urcarea pe munte

Panoul prezintă traseele spre Pilatus. Prima parte din urcare se face cu telegondola, apoi ultima parte până pe vârf la 2100 de metri se face cu o telecabină. Există și un funicular ce urcă pe munte, dar acesta nu circulă iarna.

Tarifele pentru urcare sunt foarte mari. Prețul (redus) de iarnă pentru o urcare până pe Pilatus dus-întors era de 60 de franci.

Am învățat de-a lungul timpul să nu refuz niciodată experiențe din motive de cost. La lucruri poți să mai renunti sau să le iei mai târziu, în schimb un loc vizitat poate fi o ocazie unică în viață iar amintirile făcute sunt neprețuite. Astfel, nu am ezitat la casa de bilete și la scurt timp ne-am îmbarcat.

Ne înălțam deasupra Lucerna

Prima parte din urcare, cu telegondola a durat cam 20 de minute. Aproape de punctul terminus a început să apară și zăpada

Am debarcat la Frakmuntegg de unde se vedea o panoramă de vis peste vale

Mai avem puțin până sus

Mai departe, cu telecabina

Vedere incredibilă peste Lacul Lucerna și oraș

Pilatus Kulm, 2132 m

În jurul vârfului este construit un traseu ce include câteva tunele. De pe traseu se vede o priveliște de 360 de grade, spre vale, dar și spre inima Alpilor.

Păsările admiră și ele panorama

De la telecabină, se mai urcă pe un traseu scurt până pe culmea cea mai înaltă. Traseul este ușor, durează doar 15 minute, dar vântul rece a fost mai greu de suportat.

Urcând spre vârf

Am ajuns în vârf, toată lumea e fascinată de priveliște

Panorama spre culmile Alpilor

Vederi de pe Pilatus Kulm, fără alte comentarii

Hotelul de lux din vârful muntelui Pilatus oferă camere cu priveliști incredibile spre culmile munților.

La căldură, la centrul pentru vizitatori

Am servit masa la restaurantul din complex

Nici că voiam să plec, aș mai fi stat să admir priveliștea, dar ultima telecabină era la 4:30 și trebuia să ne întoarcem

Coborâm înapoi spre Lucerna

Când am revenit în oraș se întunecase deja

La plimbare cu lebedele pe malul lacului Lucerna

Bradul de Crăciun din centrul orașului

Biserica St. Leodegar

Am părăsit Lucerna seara cu promisiunea de a reveni cândva. Înapoi la Basel era timpul să ne pregătim de petrecerea de Anul Nou