Culorile toamnei la Barajul Vidraru

Anul trecut, fix pe vremea asta la final de octombrie, am dat o fugă de weekend la barajul Vidraru. Am văzut atunci cele mai frumoase culori ale toamnei prin pădurile argeșene și am făcut pentru prima oară o plimbare cu vaporașul pe lac.

Fiind originar din Pitești, Vidraru a fost pentru mine cea mai obișnuită destinație de weekend, iar în copilărie nu trecea un an fără să ajung o dată sau de două ori pe acolo. Nu mai ajunsesem în ultima vreme, iar anul trecut am mers într-un moment special: în perioada când frunzele își schimbă culoarea.

Am trecut mai întâi pe acasă la părinti, iar mai departe de la Pitești am făcut o oră și jumătate cu mașina. Ne-am cazat la hotelul de 4 stele Posada Vidraru, cel mai deosebit din zonă datorită locației sale speciale, la câteva sute de metri de baraj. O noapte de cazare cu mic dejun a costat 200 de lei, iar condițiile au fost excelente.

Cum am sosit, eram hotărâți să facem o plimbare cu vaporașul pe lac. Hotelul are debarcader propriu iar rezervările se fac chiar la recepție. Un bilet costă doar 15 lei. Problema era că ne strânsesem 4 persoane dar vaporul pleca cu minim 6 la bord. N-a mai apărut altcineva și ca să nu ratăm plimbarea am plătit și biletele extra. De la hotel se coboară pe niște scări abrupte până la debarcader unde ne aștepta o șalupă.

Plimbarea a durat 40 de minute și a fost excepțional de frumos. Era soare iar nuanțele roșiatice și galbene din pădurile de la mal erau incredibile. Puteți vedea și imaginile de mai jos, culorile toamnei au transformat mica noastră excursie într-o amintire de neuitat.

Am petrecut restul weekendului la relaxare la hotel unde am mâncat foarte bine și ne-am bucurat de priveliștile peste lac. A doua zi am revenit spre casă. După un scurt popas la cetatea lui Vlad Țepeș de la Poienari, am făcut o oprire mai de durată la Curtea de Argeș.

Fosta capitală a Valahiei rămâne un oraș turistic foarte frumos unde cea mai importantă atracție este Mănăstirea ridicată de Neagoe Basarab în 1517. Aceasta este considerată cea mai importantă mănăstirea a Munteniei, fiind locul unde se odihnesc mai mulți domnitori ai Țării Românești și cei mai importanți regi ai României – Carol și Ferdinand. Detaliile arhitectonice ale construcției cu ale sale dantelării exterioare sunt unice iar icoanele din interior sunt printre cele mai deosebite. Pe fațada sudică este marcat peretele unde conform legendei ar fi fost zidită Ana lui Manole. Complexul mai include un parc, un muzeu și noua necropolă regală unde acum se odihnește regele Mihai.

Închei aici acest mini-articol. Vederea copacilor de afară mi-a amintit de weekendul petrecut la Vidraru, toamna fiind momentul când imaginile din pădurile noastre sunt mai frumoase decât oricând.

La drum spre munte

Șoseaua spre baraj

Frumoasele culori ale pădurii

Traversând barajul

Ne-am cazat la hotelul Posada Vidraru

Camera noastră

Vederea de la balcon

Treptele coboară spre malul lacului

Spre debarcader

Am fost preluați de o șalupă

La scurt timp am plecat în croazieră

Sub baraj

Statuia lui Prometeu

Relaxare pe lac

Cabana Valea cu Pești

Vederi minunate de pe Vidraru

Înapoi la debarcader

Încântat de plimbare

Priveliști de la terasa hotelului

Dimineața la micul dejun

Drumul înapoi spre Pitești

Popas la cetatea Poienari

Am mai oprit la Curtea de Argeș

Cea mai importantă mănăstire a Munteniei

Detaliile arhitecturii

Despre istoria locului

Interiorul bisericii

Mormintele regilor

Noua necropolă regală unde se odihnește regele Mihai

Muzeul bisericesc

Culorile toamnei apăruseră și în parcul mănăstirii