Anul acesta am decis să plecăm din țară cu ocazia mini-vacanței de Paști. Am ales să zburăm la Basel într-o regiune pe care nu prea o vizitasem până atunci iar de acolo să închiriem o mașină și să mergem înspre Elveția. Am sosit seara de vinerea mare pe EuroAirport după un zbor lin cu o aeronavă nouă A321 de la Wizz Air. Interesant este că aeroportul se află fizic în Franța la mai puțin de 10 kilometri de granițele cu Elveția și Germania dar administrative aparține de toate 3 tarile. Când se iese de la sosiri, se separă controalele vamale, fie spre UE, fie spre Elveția – fiecare cu condițiile sale separate. Teoretic, zborul Wizz Air de la București merge la Basel dar nu este obligatoriu ca pasagerii să iasă spre zona elvețiană. Noi am închiriat mașină din zona franceză (pentru că era semnificativ mai ieftin) și ne-am îndreptat direct acolo iar după formalitățile rent-a-car am plecat pe autostradă spre Germania.

Ca să revin la subiectul articolului, primul loc unde am ales să mergem a fost parcul de distracții Europa Park. Acesta se află la 80 de kilometri nord de aeroport, în Germania, în satul Rust nu departe de Freiburg. Europa Park este unul din cele mai mari parcuri din lume, construit asemenea aeroportului aproape de granița celor 3 țări într-un loc strategic pentru a atrage cât mai mulți vizitatori.

Noi ne-am cazat chiar la Rust la o pensiune din sat de unde se putea merge pe jos până la parc aflat la vreo 2 kilometri. Dimineața după micul dejun am mers direct acolo. Din comoditate am mers cu mașina și am pierdut ceva timp la coadă la intrarea în uriașa parcare. Era o zi din mini-vacanța de Paște iar numărul de vizitatori era unul record. Zeci de mii de mașini soseau în parc. Numărul mediu de vizitatori la Europa Park depășește 50.000 de mii pe zi dar în acea zi veniseră peste două sute de mii.

Un bilet de intrare ne-a costat 45 de euro. Există uneori diverse promoții online sau alte reduceri posibile. Biletul include accesul gratuit la toate atracțiile. Primul lucru care l-am făcut a fost să luăm o hartă să ne planificăm ziua. Am descoperit însă un loc uriaș cu mai multe lucruri de făcut decât am văzut în orice alt parc de distracții. Peste 100 de atracții, 20 de spectacole, 15 roller-coastere și o mulțime de alte lucruri de făcut ne-au cam debusolat un pic – era clar că nu putea face toate atracțiile din parc într-o zi. Nici aglomerația nu ne ajuta. Am decis să luăm trenul până în capătul opus al parcului și să începem de acolo.

Parcul este împărțit în mai multe zone tematice legate de o țară de pe continentul nostru. Cele mai mari zone tematice sunt: Franța, Spania, Italia, Grecia, Rusia, Elveția, Austria, Anglia și evident Germania.

Cam așa arată Europa Park:

Dă clic pentru a accesa Parkplan_Europa-Park_Sommer_DE.pdf

Am avut o zi foarte frumoasă și plină. Ne-am plimbat cu trenurile, am mers cu barca pe lac, am asistat la un spectacol de acrobații cu cai, la unul cu muzică italiană și altul cu dansuri flamenco, am mers la un film 4D și nu am ratat unele din cele mai mari atracții, precum Poseidon de unde se cade în apă de la mare înălțime, shootere-le laser, Da Vinci ride, trenul Blue Fire sau turnul Europa de unde se vede toată regiunea de sus. La roller-coasterele cele mai mari nu am ajuns pentru că timpii de așteptare erau prea mari. Am rămas la Europa Park până seara târziu. Nu cred că am stat în niciun parc de distracții atât de mult vreodată, dar erau prea multe de făcut.

On Ride video de la două din cele mai tari ride-uri:

Dacă ajungeți pe aici și aveți posibilitatea, încercați să evitați weekend-ul sau sărbătorile naționale. De asemenea recomand o vizită de două zile. Parcul este uriaș și sunt atât de multe lucruri de făcut. Atracții sunt suficiente pentru toate gusturile, copii nu o să se plictisească iar cei aflați în căutarea adrenalinei vor găsi experiențe pe măsură. Parcul dispune și de mai multe hoteluri, dar o cazare în sat, la doi pași este mult mai convenabilă. Se poate ajunge în mai puțin de o oră din Basel, Strasbourg, Freiburg, Colmar dar și de mai departe, conexiunile pe autostradă fiind foarte bune.

Mai multe informații pe Site-ul parcului .

Notele mele pentru Europa Park:

Diversitatea atracțiilor: 10/10

Spectacole și animații: 9/10

Roller-coastere: 9/10

Atracții pentru copii: 10/10

Timp pierdut la cozi: 7/10

Preț intrare/mâncare: 8/10

Must try: Silver Star, Blue Fire, Poseidon, Euro-Mir (atracții mai hard-core), trenul EP-Express, Volo Da Vinci, Pegasus, Alpenexpress, African Queen, panorama din Euro Tower și nu în ultimul rând mulțimea de spectacole și animații.

Nota parc: 9/10

Sosirea pe EuroAirport

Ieșirea din aeroport. Franța la stânga, Elveția la dreapta

Am închiriat o mașină din aeroport și am mers la cazarea din Germania

Am stat la o pensiune din satul Rust

Harta Europapark

Intrarea în parc

Parcarea e uriașă

Intrarea principală

Parcul este împărțit în mai multe zone tematice. Mai întâi Germania

Trenul express suspendat leagă extremitățile parcului

Vedere peste Grecia antică

Roller coaster-ul Poseidon

Zona „Spania”

Am asistat la un spectacol de flamenco

Casele cu specific andaluz

Am prins spectacolul din arena – o poveste cu acrobați, cai și efecte speciale

Turnirul pentru mâna prințesei

Aplauze la final

Spre amiază a apărut și soarele

Zona nordică

Se pot face plimbări cu „baleniera”

Roller coaster-ul Blue Fire

Cu barca pe lac

Am descoperit pe lac și un colț de Africa

Zona „Rusia”

Roller coaster-ul Euro-MIR

La cinema 4D

M-am făcut și jandarm 🙂

Am urcat în turnul cu vedere de 360 de grade

Parcul văzut de sus

Satul Rust în apropiere

Zborul lui Leonardo

S-a investit enorm în amenajări peste tot prin parc

Nu e prea mult până la București

Spectacol cu specific italian

Am stat până seara târziu prin parc