În 2010 petrecusem un concediu superb la Sharm el Sheikh și de-abia așteptam să ne întoarcem în Egipt. Prin ianuarie 2011, la scurt timp după ce părăsisem țara a izbucnit la Cairo revoluția care a dus la înlăturarea președintelui Mubarak. A urmat o perioadă foarte instabilă în țară cu lupte de stradă și atentate care au distrus turismul aproape în totalitate, charterele s-au anulat ca și zborurile de linie iar economia tarii bazată în mare proporție pe turism a fost grav lovită. Dacă în 2010 aproape 15 milioane de turiști străini vizitau Egiptul, în anul imediat următor numărul lor s-a înjumătățit.

După ceva timp prin 2012 charterele din București au reînceput timid dar lumea încă nu se înghesuia să meargă în Egipt și implicit prețurile erau foarte de mici. Am avut ceva rețineri să ne ducem inițial dar după ce ne-am interesat mai bine de situația din țară, am decis să o facem și am rezervat o săptămână de concediu la Hurghada. Am plătit puțin peste 400 de euro de persoană pentru o săptămână la 5 stele în Hurghada, resort all inclusive și zbor direct cu charter Tarom. Resorturile din Hurghada sunt cam toate pe plajă și ocupă spații vaste aliniate pe bulevardul principal din oraș. Am ales hotelul Sonesta Pharaoh dintre cele disponibile în ofertă.

Într-un weekend de octombrie ne-am îmbarcat în avion și am plecat din nou către Egipt. Pe aeroportul din Hurghada am fost așteptați de autocarele operatorului Tez Tour dar și de un soare puternic cu temperaturi peste 35 de grade. Ne-am dat seama imediat după multitudinea de semne și reclame scrise cu litere chirilice care turiști predomină și pe aici. Din 10 zboruri care tocmai aterizaseră, 8 erau din Rusia, la fel ca în Sharm el Sheikh sau în Antalya. Prin mulțimea de ghizi rusi care își așteptau oaspeții l-am regăsit și pe al nostru, Ahmed un egiptean care studiase la Iași vorbea română la perfecție.

Despre Sonesta Pharaoh Resort pot să spun ca este un hotel acceptabil. Exista și hoteluri mult mai bune în Hurghada, în special cele din lanțul Steinberger. Serviciile de la Sonesta nu au fost tocmai grozave, nu chiar ce te aștepți de la un hotel luxos de 5 stele. Hotelul avea 5 restaurante inclusiv unul pe plajă dar deși mâncarea a fost bună era cam aceeași în fiecare zi. Deosebit ni s-a părut teritoriul uriaș pe care se află resortul amenajat cu lacuri artificiale, fântâni arteziene și plante care de care mai ciudate. De la hotel până la plajă se mergea câteva sute bune de metri, fie pe jos prin grădini, fie cu mașinuțele de golf din resort. Plaja privată era amenajată frumos cu șezlonguri și umbrele colorate iar curățenie se făcea de câteva ori pe zi. Plaja avea un ponton pe care se putea ajunge mai rapid la reciful de corali și la apa mai adâncă. Fluxul și refluxul erau foarte puternice – în prima zi la plajă am observat cum marea s-a retras cu 100 de metri în doar câteva minute. Dive center-ul hotelului era excelent, cu niște instructori foarte de treabă și bine dotat cu echipamente.

Am făcut două excursii luate de la dive center unde am fost la snorkeling pentru prima dată. Hotelul și stațiunea nu erau tocmai pline din cauza crizei turistice și în consecință prețurile pentru activități și excursii erau foarte mici. Am fost într-o excursie cu o barca cu fund de sticla în care am făcut și snorkeling cu echipament și instructor cu 20 de dolari în total având barca doar pentru noi. Altă dată, cu vaporul hotelului am făcut excursia către insula Giftun cunoscută și ca Four Islands (patru insule) pentru 20 de dolari de fiecare. La Giftun am făcut mai multe opriri de snorkeling, am navigat pe lângă recifuri de corali de unde se vedeau sute de pești cu ochiul liber, am luat o masă cu peste proaspăt pescuit pe vapor și la final am făcut o pauză la plajă pe insula principală, numită și Insula Paradisului. A fost o excursie de vis unde m-am îndrăgostit cu adevărat de Marea Roșie și care o să îmi rămână mereu în amintire. Găsiți mai jos mai multe poze de la Giftun. Se mai pot face din Hurghada excursii către Cairo (5 ore cu autocarul) sau mai lejer către Luxor (3-4 ore). Noi am ales excursia către Luxor și Valea Regilor despre care o să vă povestesc într-un alt articol pentru că sunt foarte multe de spus.

Revenind la Hurghada pot spune ca pentru amatorii de scufundări și snorkeling e un loc de vis, poate unul din cele mai frumoase din lume. Comorile Egiptului s-au furat de mult din piramide și morminte însă adevăratele comori se găsesc sub apă. Pe cât de sterp și anost este desertul din regiune, pe atât de bogată și frumoasă este Marea Roșie. Dacă ar fi să aleg, în Sharm el Sheikh ne-am simțit mai bine și aceea ar fi destinația din Egipt spre care aș opta pentru o prima vizita însă și în Hurghada am petrecut un concediu memorabil.

Aeroportul Hurghada

Snorkeling cu barca hotelului

Marea lângă Hurghada

Excursia către Four Islands

Bărcile opresc în apropierea insulelor

Snorkeling lângă recif

Pauza de plajă la Insula Giftun (sau Paradise Island)