Orașele din nori ale Asiei – Partea 4 – Târgurile de noapte din Taipei și împrejurimile orașului

După o primă zi în care am vizitat cele mai cunoscute atracții turistice din Taipei, am dorit să explorăm puțin mai departe. Nu aveam timp să ajungem să facem drumeții în munți sau pe la plajele din estul insulei dar am reușit să vedem câteva locuri frumoase din apropierea capitalei: satul turistic Jiufen, grădina zoo și cele mai mari târguri de noapte pentru care Taiwan-ul este faimos.

După ce am vizitat Muzeul național am luat seara autobuzul spre zona Shilin la nord de Taipei unde se află un renumit târg de noapte (Shilin Night Market)

Acest tip de bazar este foarte popular în Taiwan. Ele se deschid după apusul soarelui și se închid târziu mult după miezul nopții. Localnicii și turiștii de asemenea vin pentru a cumpăra diverse suveniruri, dar și pentru a gusta din preparate speciale de la standurile cu mâncare sau pentru a se distra împreună cu prietenii la jocurile cu premii.

O partidă de mah-jonng

După 8 seara e plin de lume la Shilin și sunt cozi la standurile street food

Mai târziu în acea noapte am mers în cartierul Ximen, aproape de malul râului Tamsui. Aceasta este o zonă modernă, frecventată cel mai mult de tineri. La Ximen se găsesc tot soiul de magazine, în special de haine și cosmetică, dar și baruri sau restaurante.

O stradă renumită din Ximen este Tattoo Street, unde se găsesc zeci de saloane de tatuaje

Pe la miezul nopții am revenit și noi la hotel

Dimineața următoare am prins puțină ploaie, dar tot era foarte cald și plăcut

Ne-am decis să luăm trenul suspendat către extremitatea sudică a orașului unde se află grădina zoologică.

Taipei Zoo este una dintre cele mai mari din lume. Se află într-o zonă împădurită la poalele munților și se întinde pe 165 de hectare. Parcul este casa a mii de specii de animale iar cele mai multe din ele au zone extinse pe care pot alerga libere.

Primele animale pe care le-am văzut au fost chiar vedetele de la Taipei Zoo. Grădina are 3 urși panda giganti: TuanTuan și YuanYuan, primiți cadou de la guvernul chinez și fiica lor YuanZai născută la zoo în 2013. Ei sunt vedete naționale apărând des la știri, în special YuanZai (în traducere, minge de orez) care este primul panda cu cetățenie taiwaneză. I-am găsit pe părinți dormind în adăpost, dar cea mică era afară la plimbare și am putut-o urmări îndeaproape împreună cu un grup de copilași care erau entuziasmați de întâlnire.

Pe aleile grădinii am dat de o vegetatie foarte interesantă.

Parcul este împărțit în mai multe zone: pădurea tropicală, Africa, Australia, deșertul sau zona temperată.

Am mers câțiva kilometri buni prin zoo. Am întâlnit tot soiul de animale: elefanți, tigri, hipopotami, lei, gorile sau antilope.

La plecare am luat trenulețul spre stația de telegondolă

Telegondola leagă Taipei de vârful Maokong iar grădina zoo este o stație intermediară

Revenind cu picioarele pe pământ

Mai departe am luat taxiul spre autogara Songshan.

Autobuzul 1062 duce direct la Jiufen. Drumul durează aproximativ 40 de minute

Satul Jiufen este o priveliște unică. Cocoțat pe munte și nu departe de malul mării oferă priveliști deosebite

Străzile pietonale din sat au fost transformate în bazar. Mii de vizitatori trec zilnic pe acolo, locul fiind una din cele mai importante atracții turistice din Taiwan.

Prin Jiufen se vând suveniruri de toate felurile. Prețul de start este mare, dar se poate negocia

Vederea după lăsarea nopții

Satul este și mai frumos când se aprind lampioanele

Scările luminate duc la cea mai fotografiată clădire din Jiufen

Este vorba de clădirea Grand Teahouse, o bijuterie arhitectonică. Locul are o importanță specială și pentru fanii filmului japonez Spirited Away (Sen to Chihiro no kamikakushi) despre care se spune că ar fi fost inspirat de clădirile frumos decorate din Jiufen. Filmul animat (pe care vi-l recomand călduros să-l vedeți) regizat de Hayao Miyazaki este o capodoperă și e considerat de mulți cinefili cel mai bun film asiatic din istorie. Puteți citi AICI despre asemănările între Jiufen și decorul din film. Chit că locul este legat de film sau nu, este cert că Jiufen are o atmosferă de poveste.

Toate clădirile vechi din sat sunt frumos decorate cu lampioane

De la Jiufen nu am ales să plecăm cu autobuzul local până la Riufang, orășelul din vale iar de acolo am luat trenul rapid spre Taipei.

Trenul ne-a lăsat tot la gara Songshan. Lângă gară se află un alt renumit bazar de noapte din Taipei Raohe Night Market. Până să intrăm în târg am trecut pe la templul budist cu același nume unde am asistat la slujba de seară.

Imagini de la Raohe Night Market

Ultima zi la Taipei. Era vreme așa frumoasă de n-am mai fi vrut să plecăm

Aveam zbor după prânz astfel că de dimineața am mai avut timp de o tură rapidă prin centru. Am mers la Chiang Kai-Shek memorial pentru a vedea piața uriașă și pe soare.

Ultimele vederi cu Liberty Square

Înapoi la hotel, ne-am decazat și am luat taxiul spre aeroport.

La plecare nu am mai zburat de pe aeroportul mare Taoyuan, ci de pe Songshan – aeroport care se află practic în centrul orașului. De la hotel am făcut 5 minute cu taxiul și dacă ne chinuiam puțin am fi putut ajunge pe jos.

Decorații de Crăciun în drum spre îmbarcare.

Am petrecut doar 3 zile în Taipei dar am reușit zic eu să vedem principalele atracții din zona capitalei. Dacă am fi avut mai mult timp ne-am fi aventurat mai departe, spre plajele din sudul insulei sau traseele montane din est. Am îndrăgit mult Taiwan-ul și am plecat de acolo cu gândul de a reveni cândva.

Decolarea peste Taiwan. Am zburat cu Air China spre Shanghai cu un avion mare A330.