Un loc pe care nu l-am putut rata în concediul nostru petrecut la Benidorm este parcul de distracții Terra Mitica. Acesta a fost inaugurat în anul 2000 fiind unul din cele mai mari parcuri tematice ale Spaniei. A trecut printr-un faliment în 2006 când a fost reorganizat de noii proprietari iar mai târziu în 2013 zona liberă nou construită a fost unită într-un parc nou numit Iberia Park cu intrare separată.

Parcul se afla la zece kilometri de centrul Benidorm. Se poate ajunge cu autobuzul din oraș sau chiar cu tramvaiul Alicante – Denia care are o stație specială în apropiere. Un bilet de intrare în Terra Mitica costă aproximativ 40 de euro, la fel și în Iberia Park iar biletul combinat era parcă 70 de euro. Există în schimb o grămadă de vouchere și reduceri care se pot găsi în Benidorm și în regiune. Trebuie să știți că diferă mult între ele, reducerile putând fi de 10%, 20%, 10 euro și cel mai bun care l-am găsit noi, 2 la preț de 1. Voucher-ul 2 în 1 l-am primit chiar la sosirea pe aeroportul din Alicante. Fără reducerile astea prețurile sunt chiar exagerate.

Am plecat într-o dimineață cu autobuzul din Benidorm către parc unde am ajuns după 40 de minute din cauza traficului. Ce e drept, august este cea mai aglomerată lună a anului pe Costa Blanca, probabil că în alte luni nu e chiar așa. Am hotărât inițial să luam bilete doar în Terra Mitica pentru care am plătit 20 de euro fiecare cu voucher la noi. După ce ne-am plimbat puțin prin parc ne-am dat seama că nu se merită să stăm doar în unul și am luat din interiorul parcului bilete și pentru Iberia. Același voucher a fost bun, plus nu mai știu ce discount ni s-a oferit am plătit până la urmă încă 16 euro adică 36 de euro ambele parcuri, mai puțin decât prețul standard pentru unul dintre ele.

Este defapt o schemă de marketing crearea Iberia Park pentru a scoate mai multi bani de la turiști. Psihologic pare mai rezonabil prețul dacă te gândești că sunt intrări la 2 parcuri diferite, dar adevărul este că aveam de-a face de fapt un parc mare foarte frumos împărțit în două parcuri mediocre. O să vorbesc mai departe despre ambele, pentru că doar astfel se poate discuta de un parc cu adevărat grozav.

Parcurile au cinci zone tematice mari: Egipt, Roma, Grecia, Insulele Mediteranei și Iberia. Ultimele două și jumătate din Grecia aflându-se în Iberia Park.

Intrarea se face prin zona Egipt. Această primă zonă este mai mult spectaculoasă prin construcțiile uriașe care imită marea piramidă, templul din Luxor sau farul din Alexandria. Două atracții care nu trebuie ratate sunt Secretul Piramidei (casa groazei) și Cascadele Nilului o plimbare cu barca ce include două căderi destul de abrupte dintre care una mai neobișnuită este cu spatele. Zona Grecia este orientată în mare parte o zonă de restaurație cu terase și bufeturi de unde se poate cumpăra mâncare la prețuri foarte mari. Acolo se află un simulator 3D foarte tare, roller coasterul Titanide dar și cele mai multe atracții pentru copii mici.

Mai departe, Roma este zona destinată adulților și aici se găsesc nu mai puțin de 3 roller coastere mari. Unul dintre ele era închis pe termen nelimitat – din roller coasterul Inferno a căzut un tânăr britanic chiar anul trecut cu puțin timp înainte de sosirea noastră. Acest deces foarte mult mediatizat fiind și motivul pentru care numărul de vizitatori era foarte redus în vara anului trecut. Cel mai mare este însă Magnus Colossus un uriaș construit integral din lemn. Am pus mai jos două filme POV din Magnus Colossus și Titanide.

Titanide:

Marele Magnus Colossus:

Cam asta e tot în Terra Mitica iar noi puțin nemulțumiți am hotărât să luăm un bilet și în Iberia care a meritat din plin, mai ales pentru că parcul era aproape gol. Am continuat spre zona insulelor unde ne-am dat mai întâi într-un ride pe apă, Argos’ Rapids. Ne-a plăcut așa mult încât ne-am dat de mai multe ori la rând, fiind ușor din lipsa vizitatorilor. Am mers apoi la un spectacol super, Capitan Kidd – un show pentru copii interactiv dar extrem de bine realizat, cu muzică, dans, acrobații și efecte speciale foarte moderne. Capitanul Kidd, personajul principal fiind de fapt o hologramă care interacționează cu actorii.

Am continuat apoi cu un simulator cu animații pe apă, Eliberarea lui Ulise si cu turnul Infinito – un turn rotitor unde se urcă până la 180 de metrii oferind o panoramă superbă asupra întregului parc și spre Benidorm. Am petrecut apoi mai mult timp în zona spa, unde sunt amenajate mai multe piscine intre cascade cu zone de hidromasaj și jacuzzi.  La final am asistat la spectacolul Pirații din Caraibe, un show excelente cu umor, explozii și cascadorii periculoase.

Am petrecut o zi întreaga în Iberia Parque și Terra Mitica, o zi cu adevărat memorabilă.

Notele mele pentru cele două parcuri (luate împreună, separat ar fi mult mai slabe):

Diversitatea atracțiilor: 9/10

Spectacole și animații: 9/10

Roller-coastere: 8/10

Atracții pentru copii: 8/10

Timp pierdut la cozi: 8/10

Preț intrare/mâncare: 6/10

Must try: Magnus Colossus, Argos Rapids, Infinito, The Falls of the Nile, Kinetos Temple și spectacolele Capitan Kidd și Pirații din Caraibe.

Nota parc: 8/10

Am plecat cu autobuzul din Benidorm dimineața

Intrarea în Terra Mitica

Harta Parcului

Zona Egipt

Secretul Piramidei (un fel de casa groazei)

Cascadele Nilului

Sunt două căderi în gol – una cu fața și una cu spatele

Zona Grecia

Calul troian

El rescate de Ulises

Zona insulelor

Nu puteam să nu mergem și la mașinuțe

Zona spa

Numai bine pentru o baie

Turnul Infinito

De unde se vede o priveliște superbă a parcului

Dar și panorama spre Benidorm

Roller coasterul Titanide

La plecare în cel mai mare roller coaster

Marele Magnus Colossus

La final am mers la spectacol