Am împărțit deja câteva impresii vacanța noastră de acum 8 ani, petrecută în insulele Baleare: despre sejurul la Magaluf și celelalte locuri de pe insula Mallorca pe care le-am vizitat. Am păstrat două locuri mai speciale pentru acest articol, poate cele mai interesante pe care le-am văzut atunci – capitala Palma de Mallorca și insula Ibiza, una din cele mai faimoase ale Mediteranei.

Insulele Baleare sunt un arhipelag din nord-vestul Mării Mediterane, format din 4 insule principale și foarte multe mici insulițe. Mallorca este insula principală unde se află capitala Palma. Menorca este următoarea ca mărime. Lor li se adaugă faimoasa insulă Ibiza și Formentera, cea mică dintre cele 4.

Populația arhipelagului este de 1,2 milioane de locuitori. Un milion locuiesc pe Mallorca, iar jumătate dintre aceștia trăiesc în capitala Palma, de departe cel mai dens populat loc din Baleare. Din punct de vedere cultural, locuitorii sunt foarte apropiați de Barcelona și Catalunia, dialectul local fiind similar, la fel sunt obiceiurile și tradițiile lor. Mai jos este harta Insulelor Baleare:

De la hotelul nostru din Magaluf, puteam ajunge în centrul capitalei Palma de Mallorca cu autobuzul în 15-20 de minute. Astfel, după amiaza, am făcut mai multe plimbări prin oraș.

Palma este un oraș modern, cosmopolit, dar în același timp are multă istorie. Se află pe malul unui golf natural, care îl protejează de furtuni. Portul turistic este întotdeauna plin de iahturi de lux iar deseori se pot vedea uriașele vapoare de croazieră.

Clădirea simbol din Mallorca este Catedrala Santa Maria de Palma (sau La Seu), de departe cea mai impunătoare dintre toate. Construcția a durat aproape 4 secole, fiind terminată în 1601. Arhitectura este în stil gotic medieval, iar catedrala este un model al de referință al acestuia. Restaurarea catedralei la începutul secolului 20 a fost încredințată lui Antoni Gaudi. Proiectul a fost abandonat după câțiva ani, dar faimosul arhitect a finalizat altarul bisericii în stilul său unic.

Uriașa catedrală formează un complex arhitectural împreună cu clădirile vecine: palatul episcopal și palatul regal La Almudeina. Astfel, o vizită la catedrală include pe lângă interiorul bisericii, grădinile și fântânile regale și o vizită la palat. Altfel, prin Palma e o plăcere să te pierzi pe străduțele din orașul vechi, să bei o sangria la terasă sub portocalii înfloriți sau să faci cumpărături la numeroasele magazine.

Un alt loc pe care l-am vizitat în Palma este castelul Bellver. Este o construcție medievală unică, specială prin faptul că este perfect rotund. Există un donjon prin care se poate intra și câteva turnuri defensive adăugate zidurilor circulare. Cel mai frumos lucru la castel este panorama pe care o oferă. De sus, de pe zidurile de la Bellver, se poate vedea tot orașul Palma, portul său și împrejurimile.

Nu puteam petrece o săptămână în Baleare fără a vizita faimoasa insulă Ibiza. Pentru a face asta, am rezervat un bilet dus-întors cu feribotul. Am plecat dimineața din Palma și am revenit după amiaza, în aceeași zi. Drumul pe vaporul uriaș a durat o oră.

Gândindu-ne la Ibiza ca la o destinație exclusiv pentru clubbing, am avut o mică surpriză când am ajuns acolo. Am găsit un oraș fortificat cu ziduri înalte, un centru istoric cochet cu străduțe întortocheate în pantă și multă liniște…

Ne așteptam la total altceva. Adevărul este că orașul Ibiza este unul foarte liniștit. Cluburile se află  prin zona centrală și de vest a insulei. Nu eram nici în sezon (abia prin iunie se deschid cele mai multe) astfel că liniștea era la putere.

Chiar dacă nu a fost așa cum ne imaginam noi, Ibiza Town ne-a plăcut foarte mult. Orașul de sus este foarte frumos, sunt multe clădiri interesante și piațete cu terase unde te poți relaxa. Vederile de pe ziduri sunt speciale – marea are o culoare turcoaz iar în larg se vede insula Formentera.

După un tur al orașului de 3 ore am hotărât să explorăm mai departe și am luat autobuzul spre Sant Antoni de Portmany, al doilea oraș ca mărime aflat pe malul opus al insulei. Nu sunt decât 16 kilometri între orașe, astfel că am ajuns foarte repede. Pe drum și la intrare în Sant Antoni am văzut unde erau toate cluburile din Ibiza – e drept, majoritatea erau închise în luna mai. Stațiunea aceasta este de fapt „sufletul petrecerii”.

Sant Antoni are și o plajă foarte frumoasă unde ne-am petrecut restul zile. Era cald, iar plaja era aproape pustie astfel că ne-am putut bucura acolo aproape de o plajă privată. După amiaza am revenit la Ibiza Town și am luat feribotul înapoi spre Mallorca.

În încheiere, pot spune că ne-am simțit foarte bine în Baleare. Mallorca este o insulă splendidă cu o grămadă de atracții și activități iar Ibiza este mai mult decât doar un loc de petrecere. Am auzit că Formentera are plaje grozave iar Menorca se întrece cu peisajele de pe coastă și poate le vom vizita și pe acestea cândva.

La plimbare pe faleza din Palma

Harta transporturilor în zona Palma

Marea catedrală Santa Maria de Palma

Interiorul catedralei și fațada creată de Gaudi

Catedrala se învecinează cu palatul regal și grădinile sale

La pas prin centrul vechi din capitală

Castelul Bellver

Turul castelului

De pe ziduri se văd cele mai priveliști din Palma

Dimineața la îmbarcare spre Ibiza

Pe mare

Vaporul, foarte confortabil

Debarcarea în Ibiza

Ibiza Town, nu chiar ce ne așteptam

Intrarea în cetate

La plimbare pe zidurile cetății

Vederi peste Ibiza Town

Se vede Formentera în depărtare

Malul abrupt al insulei și marea turcoaz

Pe străduțele înguste din orașul de sus

Catedrala Ibiza

Revenind în orașul „de jos” la porțile cetății

După prânz am luat autobuzul spre Sant Antony

Sant Antony de Portamany este supranumit „Europe’s clubbing capital” dar în afara sezonului e liniștit

Malurile sunt mai line și plajele mai frumoase în nord.

Prânzul la terasă

Îmbarcarea spre seară pe vapor