Bora Bora este o insulă extraordinar de frumoasă, cu plaje cu nisip fin alb și dealuri verzi cu vegetație tropicală și vederi minunate. Pe motu (cercul de nisip care o înconjoară) sunt vilele de lux pe apă și plaje private cu peisaje grozave. Totuși, cel mai special loc din Bora Bora nu este pe pământ, ci pe apă – e vorba de laguna albastră care separă insula de motu, un loc cu o faună uluitoare și o apă de o culoare incomparabilă cu nimic din lume.

Dacă prima zi am petrecut-o pe insulă, făcând un tur 4X4 și apoi mergând pe plaja Matira, ziua a doua, inainte de a pleca seara, am avut o excursie toată ziua tocmai pe lagună. Locurile care le-am văzut în ziua asta pur și simplu mi s-au imprimat pe retină și nu cred că voi uita imaginile văzute niciodată. Fără multă ezitare, pot spune că este cea mai frumoasă excursie de o zi pe care am făcut-o vreodată.

Excursia mi-a fost rezervată de gazdele mele de la pensiune de ziua anterioară. Fiind localnici pe o insulă mică unde mai toată lumea se cunoaște, mi-au găsit cea mai bună variantă, cu cel mai renumit ghid și la cel mai bun tarif. Programul excursiei era cam așa: transfer de la pensiune dimineața devreme către un ponton aproape de Matira, apoi 6 ore pe lagună cu ghid într-o barcă tradițională, incluzând aici 3 opriri pentru snorkelling, 2 opriri la plajă și un picnic la prânz pe motu, pentru a reveni după amiaza pe insulă la fix cat să prind relaxat zborul de întoarcere.

Excursia m-a costat 100 de dolari. Poate părea mult, dar la prețurile din Bora Bora nu e deloc. Asta a fost tariful „preferențial” pentru mine. Alții, care au luat aceeași excursie am aflat că au dat de 2 sau 3 ori mai mult.

Dimineața pe la 8, după un mic dejun servit la umbra palmierilor a sosit microbuzul la pensiune și am plecat la drum oprind și pe la alte hoteluri pentru a completa grupul.

Am fost 12 oameni în grup, fiecare veniți din țări diferite, europeni și americani. Vorbind de grup, ar fi de menționat un aspect foarte interesant despre turiștii din Bora Bora. Sigur, sunt multe cupluri în luna de miere, oameni foarte bogați sau chiar vedete internaționale, dar cei mai mulți dintre vizitatori sunt călători experimentați care au văzut multe din planeta asta. Am cunoscut oameni grozavi pe insulă și am avut o mare plăcere să împart cu ei amintirile turistice prin lume, inclusiv în această excursie.

De la ponton ne-am îmbarcat pe o canoe tradițională ca aspect, dar dotată cu echipamente moderne și un motor puternic. Ni s-a spus că suntem norocoși să mergem în excursie cu Maui, un ghid faimos pe insulă, pe care chiar unii turiști îl ceruseră special.

Maui este cel mai cunoscut și apreciat ghid din Bora Bora, ușor de recunoscut după ținuta sumară tradițională. Are o formație alături de care cantă seara într-un bar de pe insulă iar toate tururile sale sunt acompaniate de muzică live.

Am plecat așadar în croazieră alături de Maui și ajutorul lui Tia. Băieții au fost extraordinari. Au făcut glume, ne-au povestit despre locurile pe unde treceam și mai tot timpul ne-au cântat muzică tradițională polineziană la ukulele.

Ținând cont că un ghid turistic face același lucru în fiecare zi, inevitabil apare rutina, dar la cei doi am văzut un entuziasm extraordinar și sincer de-a lungul întregii zile petrecute cu noi. Oamenii iubeau meseria lor și se distrau cu adevărat.

Am făcut întâi un drum mai lung pe lagună admirând vederile cu Bora Bora

Harta Bora Bora

Trecând pe lângă resorturile luxoase am aflat informații care mai de care mai uluitoare: aici o cameră costă 10.000 de euro pe noapte, aici „doar” 5000, acolo a stat Obama acum două săptămâni, dincolo au fost în luna de miere niște vedete de la Hollywood…. Cele mai ieftine vile plutitoare costă 500-1000 pe noapte. Bungalow-urile de pe apă arată splendid, dar nu aș da asemenea bani pe cazare niciodată.

Cele mai faimoase resort-uri exclusiviste din Bora Bora sunt Four Seasons, St. Regis, Le Meridien și Intercontinental Thalasso. De astea nu se apropie oamenii normali…

„Aici cazarea e gratis, e coliba lui Tia, dar nu cred că vreți să stați acolo”, glumește Maui

Prima oprire a fost la marginea recifului de corali, de unde începe oceanul adânc. Acolo este cel mai bun loc pentru a vedea rechini mari. Unii dintre ei ating 10 metri lungime.

Am văzut posteriorul lui Maui mai mult decât am fi vrut…

Am fost invitați astfel să facem snorkelling cu rechinii. Am zis că glumește inițial, dar am fost asigurați că nu e niciun pericol.

Aici am preferat să rămân pe barcă. Nu neapărat de frica rechinilor ci mai degrabă fiindcă nu știu să înot bine, iar 20 de metri adâncime e prea mult pentru mine. N-am pierdut mare lucru pentru că am putut vedea rechinii foarte bine de sus. Cei mici ieșeau chiar la suprafață și am văzut chiar doi rechini uriași mai la fund.

În timpul acesta, Maui se pusese pe cântat. Melodia suna ceva de genul: „Rechini, bine ați venit la masă. Avem azi specialități pentru voi: turiști americani, spanioli, români…” 🙂

Am revenit apoi în lagună. Intrând în zona mai puțin adâncă apa a început să capete culori incredibile, nuanțe de turcoaz și de bleu.

Am ancorat într-o zonă cu apă foarte puțin adâncă unde se pot vedea o mulțime de rechini mici și diavoli de mare.

Am înotat așadar printre ei, iar experiența a fost fantastică. Am putut atinge chiar câțiva rechini și diavoli de mare în timp ce peștii mici multicolori ne mișunau pe la picioare.

Am mai trecut în revistă câteva din resorturile de lux în drum spre următoarea oprire

Muzică pe drum…

Imagini care te lasă efectiv fără cuvinte

Ultima oprire programată a fost la reciful de corali. Acolo, în apa adâncă de 3-4 metri se pot vedea mii de pești multicolori. Am fost prin multe locuri la snorkelling, dar pot spune că nimic din ce am văzut anterior nu se compară cu Bora Bora.

Am intrat și eu fără să mă depărtez prea mult de barcă, dar ghidul Tia a fost foarte draguț și mi-a luat GoPro-ul, făcând pentru mine câteva filmări din mijlocul coralilor.

Se apropia prânzul și picnicul mult așteptat, astfel că ne-am îndreptat spre un motu și am ancorat acolo.

Ia Orana înseamnă „Bun Venit” în limba localnicilor

Masa a fost gătită tradițional cu cărbuni încinși la nisip. Când am sosit, totul era gata și am fost invitați să dezvelim prânzul de frunzele de banană. Bunătățile ne așteaptă.

Maui ne prepară o salată Bora Bora cu ton și cocos

Mesele sunt la marginea plajei chiar în apă. Am servit astfel gustările cu picioarele în apă printre peștișori.

Să tot mănânci cu asemenea panoramă…

După prânz, numai bine pentru a arde niște calorii, am urcat la punctul panoramic din vârful insulei de nisip.

Vederi de sus…. No Comment

După o baie în mare, am revenit la barcă

Maui pus pe acrobații în viteză

Ultima oprire a fost surpriză. Am oprit într-un loc știut numai de localnici unde apa nu e foarte adâncă și curentul e rece. Dacă nu v-ați dat deja seama, în Bora Bora e foarte cald mereu, iar apa din lagună este și ea destul de caldă. Aici, în schimb, datorită curenților era rece, iar senzația de răcorire a fost grozavă.

Tia ne-a adus nămol de pe fundul apei. Se pare că acesta are diverse proprietăți medicale, inclusiv de protecție solară. Eu mă „prăjisem” deja bine și am păstrat tricoul pe mine.

Am stat vreo oră în apa minunată, iar apoi pe barcă am ascultat muzică admirând peisajul uluitor.

Pe la 4 după amiaza am făcut cale întoarsă spre punctul de plecare, în acordurile de ukulele… Aici s-a încheiat cea mai frumoasă excursie pentru mine… Nu știu cât de mult se vede în poze și filmulețe frumusețea locului dar eu unul în acea zi am rămas uluit de ce am văzut.

Înapoi la civilizație, am trecut pe la principalul supermarket din Bora Bora pentru ultimele suveniruri de pe insulă. Produsele renumite sunt perlele de Tahiti sau colierele din scoici, uleiurile și parfumurile de Monoi sau Tiare sau produsele medicinale din plante rare.

Am mai trecut o oră pe la pensiune, mi-am luat la revedere de la gazde iar apoi am fost condus în portul din Vaitape pentru a lua naveta spre aeroport.

La aeroportul Bora Bora. Am făcut check-in iar apoi am privit un nou apus pe plaja din apropiere.

Îmbarcarea cu Air Tahiti spre Papeete

Am părăsit Bora Bora cu o mare tristețe. Lăsam în urmă unul din cele mai frumoase locuri pe care le-am vizitat vreodată. Totuși urma o altă destinație mult așteptată: misterioasa Insula Paștelui…