Mauritius este o destinație tropicală din sudul Oceanului Indian unde am visat ani întregi să mergem. Urma să ajungem în Mauritius în primăvara anului 2020, dar a venit pandemia și a trebuit să anulăm călătoria în ultimul moment. Am așteptat multe luni să treacă restricțiile cauzate de Covid-19 iar când călătoriile au fost din nou posibile, Mauritius a fost prima destinație unde ne-am dorit să ajungem. Nu s-a putut imediat, pentru că statul insular și-a închis granițele turiștilor și a rămas așa până spre final de 2021. Imediat atunci nu am ezitat și la o săptămână după ce s-au redeschis ne-am și luat biletele de avion.

Insula Mauritius are vreo 60 de kilometri de la nord la sud și maxim 45 de la est la vest. Infrastructura este foarte bună – sunt câteva autostrăzi și multe drumuri de calitate – astfel că niciun drum între două locuri nu durează mai mult de 2 ore. Aeroportul internațional este în sud-est. Capitala Port Louis este în centrul coastei vestice. Alte locuri de interes sunt stațiunile Flic en Flac și Tamarin(sud-vest), Grand-Baie și Pereybere (nord-vest) sau zona montană Charmarel. Dintre atracțiile de neratat sunt Muntele La Morne (sud-vest), Parcul național Black River Gorges în sud și Ile aux Cerfs, insula de pe coasta estică.

A fost o alegere dificilă unde să ne cazăm în Mauritius. Zonele cele mai frumoase de plajă sunt pe coasta de vest. Acolo sunt cele mai largi plaje cu nisip fin și apă turcoaz, malul estic fiind mai mult abrupt. Clima în schimb este mai blândă în nord, sudul fiind mult mai des afectat de vânt și ploi torențiale. Am ales astfel să stăm în nord-vest la Pereybere unde aveam și o plajă superbă aproape de noi. Acum că mă uit în urmă, puteam foarte bine să stăm oriunde inclusiv în mijlocul insulei pentru că zilnic am plecat cu mașina pe undeva, să vizităm atracțiile de pe insulă sau să vedem alte plaje.

Harta Mauritius

Am petrecut o săptămână de vis pe insulă. Ne-am plimbat mult. Am văzut cam toate atracțiile importante din Mauritius. Am explorat jungla din sud, am vizitat plantațiile și grădinile din nord, am făcut o croazieră spre insulele din est, am mers în drumeție pe muntele La Morne, am făcut safari în parcul Casela și – desigur – am mers la plajă, în fiecare zi în altă parte. E nevoie de câteva articole separate pentru a povesti mai departe tot ce am făcut în Mauritius.

Cea mai bună variantă de zbor pe care am găsit-o a fost cu Star Alliance: zbor la dus via Zurich cu Swiss Air și la întoarcere cu Austrian prin Viena. Am fost în Mauritius în jurul vacantei de 1 decembrie și am prins acolo o vreme ideală.

Era final de noiembrie când ne-am îmbarcat în zborul Swiss de Zurich. A fost primul zbor al meu cu compania elvețiană.

La Zurich aveam o escală mai lungă, de 6 ore. Asta nu a fost neapărat ceva rău, pentru că am putut profita de timp să ne dezmorțim picioarele și să facem o plimbare prin oraș. De la aeroport am luat trenul spre centru.

Era frig bine la Zurich și ninsese. Orașul însă era deja pregătit de sărbători iar decorațiile de Crăciun nu lipseau.

Târgul de Crăciun era deja deschis

Pe malul râului Limmat

Am încheiat scurta noastră plimbare pe parcul din dealul Lindenhof

De acolo, de sus, se vede cea mai frumoasă panoramă peste Zurich

Am revenit mai târziu la aeroport, pregătiți pentru zborul lung spre Mauritius

Am zburat peste noapte cu Edelweiss, compania care operează zborurile de vacanță ale Swiss. Cele 9 ore au trecut repede, iar imediat ce s-a luminat am început coborârea peste Mauritius.

Spuneam că am sosit în Mauritius imediat după ce statul s-a redeschis în urma pandemiei. Asta a însemnat că am avut atunci de făcut un test PCR înainte de plecarea din țară dar și unul la sosirea acolo. Grija cea mai mare era testul de acolo, pentru că un rezultat pozitiv ar fi însemnat o vacanță prelungită petrecută în izolare la spital, dar din fericire nu au fost probleme și am trecut de formalități destul de rapid.

Ieșiți din aeroport am mers direct la biroul rental car. O mașină este indispensabilă pentru a explora insula. Noi am închiriat printr-o companie locală (OLA Mauritius)

Am fost impresionați de cât de dezvoltat este Mauritius încă de la prima vedere. Șoselele sunt impecabile și nu ne așteptam să vedem atât clădiri moderne pe traseu.

După o oră și jumătate de condus am sosit în cocheta stațiune Pereybere

Mauritius este o destinație de lux și în mod normal costurile pot fi foarte mari. Un pachet turistic de o săptămână poate costa multe mii de euro. La momentul când am mers noi, era o situație foarte diferită, preturile fiind minime pentru că turiștii de-abia începeau să vină timid spre asemenea destinații. Dacă pe zboruri am dat cam 600 de euro de persoană, celelalte costuri au fost foarte mici: doar 300 de euro o săptămână de cazare într-un apartament confortabil aproape de plajă sau 200 de euro pentru o mașină închiriată 7 zile (inclusiv asigurare completă).

Vederea de la terasa apartamentului nostru

Nu am făcut mare lucru prima zi. Am stat și ne-am relaxat după zborul lung. Dimineața am dat o fugă pe plaja din apropiere. Plaja Pereybere este una din cele mai faimoase de pe insulă. Este relativ micuță dar arată splendid.

Temperatura aerului în decembrie era de vreo 32 de grade iar a apei vreo 26. Cam cald, dar la umbra palmierilor era perfect.

Nucile de cocos și fructele tropicale proaspete se găsesc la tot pasul

Food truckurile sunt preferate de localnici pentru a servi masa

Noi am preferat să încercăm restaurantele locale. Nu sunt multe, cel mai apropiat restaurant mai deosebit era la 5 kilometri de noi în golful din Grande Baie.

La masă la Beach House Restaurant

Ne era poftă de tot ce aveau prin meniu acolo. Am ales la starter o salată de ton cu avocado și aripioare buffalo.

Pește proaspăt la felul doi

Porțiile sunt mari, dar dacă nu le termini întotdeauna se găsește ajutor prin zonă

Mai târziu am mers pe plaja Mont Choisy pentru a admira apusul

De fiecare dată la plajă am luat o nucă de cocos. Nucile sunt 2 în 1 – mai întâi se bea sucul apoi se sparge pentru a mânca interiorul

Ultimele raze de soare ale zilei

Am încheiat ziua la hipermarket de unde am făcut provizii pentru zilele următoare

Micul dejun la Brasserie des arts, un restaurant cochet din Pereybere

Ziua următoare am făcut o plimbare nu foarte departe, la domeniul Labourdonnais, la gradina botanică din Pamplemousses și în capitala Port Louis

Domeniul Labourdonnais este un conac cu o grădină vastă. Este o fostă mare plantație de trestie de zahar ce include un palat colonial ce a aparținut unei familii foarte înstărite din Mauritius.

Am început vizita cu un scurt tur al vilei coloniale

Vila este interesantă dar gradina plină de flori multicolore este pur și simplu uluitoare. Noiembrie – ianuarie sunt exact lunile când majoritatea plantelor din Mauritius infloresc iar spectacolul de culori e mirific. Domeniul Labourdonnais este un loc ideal pentru a-l admira.

Flori din Mauritius la Labourdonnais

Mai departe, am făcut o scurtă vizită în Port Louis, aglomerata capitală din Mauritius. Acesta este de departe cel mai mare oraș al insulei cu aproape 200.000 de locuitori, adică o șesime din populația totală. Port Louis nu este un oraș extraordinar pentru turiști. Are un mic centru istoric, iar principalele atracții sunt vechile fortificații Aapravasi Ghat și Fort Adelaide.

Catedrala din Port Louis

Aapravasi Ghat este vechiul târg unde se țineau sclavii captivi, iar astăzi este un muzeu memorial al sclaviei ce face parte din patrimoniul mondial. Muzeul prezintă istoria emoționantă a sutelor de mii de sclavi care au fost răpiți din Estul Africii și India pentru a munci pe plantațiile din insulele din sudul Oceanului Indian.

Fort Adelaide este o cetate impunătoare construită pe dealurile de deasupra Port Louis. Nu e mare lucru de vizitat la cetate, dar priveliștea de sus peste capitală este splendidă.

Vederi peste Port Louis de la Fort Adelaide

Ultimul loc pe care l-am vizitat în acea zi a fost grădina botanică din Pamplemousses.

Grădina poartă numele lui Sr. Seewoosagur Ramgoolam, primul conducător al statului după obținerea interdependenței de britanici în 1968. Parcul este vast și se întinde pe 37 de hectare. Adăpostește mii de specii de plante, inclusiv unele endemice, grădina fiind faimoasă pentru cele 85 de specii de palmieri aduse din jurul lumii sau nuferii uriași ce acoperă lacurile sale.

Harta parcului

În două ore de plimbare am acoperit cel mult jumătate din trasee. Vă las cu doar câteva din imaginile frumoase cu plantele de la Pamplemousses.

După primele zile deja ne simțeam grozav în Mauritius, dar încă nu văzusem mai nimic. Ce aveam să vedem mai departe ne-a făcut să ne îndrăgostim iremediabil de insulă