Alegerea destinației pentru luna de miere este una dintre cele mai importante decizii de concediu pe care o ia un cuplu. Noi am știut destul de bine ce vrem, am discutat variantele iar la final am reușit să facem o alegere bună. Am petrecut o lună de miere de vis, cea mai frumoasă vacanță pe care am avut-o vreodată. Am mers atunci în luna august din 2016, imediat după nuntă, în Africa: în Seychelles și în Africa de Sud. Mai departe o să vă spun despre vacanța noastră, dar mai întâi câte ceva despre cum ne-am decis unde mergem.

Orice cuplu are probabil niște criterii când își planifică luna de miere. Cele mai comune ar fi:

• Să fie un loc special de care să își amintească mereu
  • Să fie un sejur relaxant (nunta de cele mai multe ori e foarte obositoare)
  • De multe ori se caută o destinație exotică, ceva aparte față de un concediu obișnuit

Dincolo de acestea vin preferințele fiecăruia. Noi am avut și câteva criterii ale noastre mai particulare:

• O destinație sigură (2016 a fost un an cu mai multe atentate teroriste și am evitat câteva locuri, în special din vestul Europei)
  • Un loc fără boli (virusul Zika era la apogeu pe atunci și asta ne-a făcut să tăiem din opțiuni America centrală, America de Sud )
  • un loc cald cu vreme plăcută (aici am tăiat Asia de Sud-Est fiind sezonul ploios)
  • un loc la plajă (dorința soției)
  • locuri memorabile de vizitat și ceva aventură (asta de la mine, pentru că 2 săptămâni la plajă mi se părea prea mult)
  • un loc pe unde nu am mai fost dacă se poate

Cu criteriile de mai sus, am luat o hartă a lumii și am tăiat din start cam 90% dintre țări 🙂 Printre variantele rămase mai aveam doar câteva mari opțiuni – S.U.A. (California sau Hawaii), Seychelles sau Mauritius și Africa de Sud.

Am ales în cele din urmă un concediu împărțit între două locuri, un prim compromis în căsnicie 🙂 Am ales Africa. Aveam să mergem o săptămână la plajă în insulele Seychelles (mai pe gustul ei) și o alta în Africa de Sud (dorința mea). Asta ca să fie toată lumea mulțumită.

Mai nimeni nu reușește să plece chiar o lună în vacanță pentru că e foarte greu de luat un concediu așa de lung, iar de cele mai multe ori Luna de Miere este cel mult o săptămână sau două. Noi am reușit să găsim 17 zile în total. Am stat 8 zile în Seychelles, 7 zile în Africa de Sud și 2 în Emirate la întoarcere.

Am găsit un zbor din mai multe segmente foarte convenabil, cu Etihad. București – Mahe (Seychelles) – Johannesburg – Abu Dhabi – București. Am zburat la dus cu două escale via Roma și Abu Dhabi, iar restul zborurilor au fost directe.

Am căutat peste tot cazări mai deosebite. În Seychelles am ales să stăm pe insula Praslin la o vilă pe plajă, apoi la un hotel pe insula mare Mahe. Africa de Sud am împărțit-o și ea între două locuri – Cape Town, unde a stat la o vilă superbă din Camps Bay și Sun City, unde se află unul din cele mai luxoase resorturi din Africa. Nu au fost tocmai cazări ieftine, dar o dată e luna de miere.

Până să vă povestesc despre Africa (unde vor fi necesare mai multe episoade), voi începe cu finalul concediul nostru, cu ultimele două zile care le-am petrecut la Abu Dhabi.

Nu aveam în plan să mergem la Abu Dhabi, opțiunile de zbor ne-au făcut să mergem acolo. Decât să stăm o noapte în aeroport la întoarcere am preferat un zbor mai târziu, cu orar mai relaxant prin care să avem 2 zile de stat în Emirate. Ce e drept, în august, temperatura acolo este de la 40 de grade în sus, și nu e un loc foarte bun de mers. Ne-am gândit că va fi ideal să stăm la hotel și să ne odihnim la final de concediu la un resort de lux. Mai mult, nefiind sezon, prețurile la hotelurile de 5 stele sunt de 2-3 ori mai mici vara decât în mod normal.

Am stat la unul dintre cele mai renumite hoteluri din Abu Dhabi, Emirates Palace. Este vorba de un resort uriaș aflat pe plajă, o structură impresionantă construită pe un domeniu vast. Am luat taxiul de la aeroport și în vreo 30 de minute am sosit la hotel. Când anunți în avans că ești în luna de miere la un hotel de lux, beneficiezi de anumite servicii extra. Spre exemplu, am fost așteptați la recepție cu șampanie iar în cameră am găsit flori și o sticlă de vin. În plus, am primit și upgrade la o cameră mai luxoasă.

Căldura de afară era insuportabilă așa că ziua nici nu am mai ieșit din cameră. Am comandat masa prin room service și ne-am uitat la niște filme. Vizitasem mai demult Abu Dhabi și n-aveam niciun chef să mergem pe nicăieri. Am ieșit totuși seara prin Marina Mall în căutare de niște suveniruri pentru acasă și cam atât.

A doua zi am mers dimineața la plajă. Temperatura devreme la 8 era mult mai plăcută, „doar” 34 de grade. Apa mării era foarte caldă, aveai senzația că intri într-un jacuzzi. Am stat ceva sub umbrelă la plajă până s-a făcut prea cald pentru a mai putea rămâne. După micul dejun servit la unul dintre restaurantele din hotel am decis să mergem la piscină unde am stat tot restul zilei.

Emirates Palace are mai multe piscine exterioare, arată mai degrabă ca un Aqua Park. Apa e mult mai plăcută pentru că este răcită și reușești cu adevărat să te răcorești când intri în apă. Acolo am rămas mai toată ziua. Am stat la barul din apă, am comandat mâncare la piscină și la final am trecut pe la centrul spa. După o vacanță lungă asta a fost finalul perfect ca să ne întoarcem acasă odihniți.

Mai departe, articolele ce urmează vor fi despre cea mai frumoasă vacanță petrecută de noi vreodată, în insulele Seychelles și în Africa de Sud…

A fost prima dată când am zburat cu Etihad

Cu taxiul prin Abu Dhabi

Hotelul Emirates Palace

Holul luxos din hotel

Am fost întâmpinați cu flori

Relaxare în cameră

Vederea de la balcon

Era atât de cald la prânz că s-au aburit și lentilele camerei foto

Concert de muzică simfonică în Atrium

La lobby

Seara am ieșit pe la mall

Marina Mall

Holul din hotel

Dimineața la micul dejun

Plaja de la Emirates Palace

La 8 dimineața erau 34 de grade. Se putea ieși

Emirates Palace Hotel

Palatul (cel adevărat) al emirului

Umbră și hidratare

La piscină e mult mai bine

Apa este răcită pentru a avea o temperatură plăcută

Am comandat pizza la piscină